Yarı yıl Tatilinde Detroit Become Human 'daydım
Detroit Become Human
Detroit Become Human Oynadım ve Bitirdim
Öncelikle bravo bana;) Bu yazıyı oyundan çok etkilendiğim için yazma ihtiyacı hissetim. Her oyunu oynamayan biri olarak söylüyorum, mutlaka oynayın. Tavsiye ederim. Oyun bitince kesinlikle bu neymiş lan diyeceksiniz. Bu arada oyunla ilgili çok iyi bir video çektim. Mutlaka izleyin oynarak tanıtım yaptım. İzlemek için Tıklayınız
Öncelikle oyunda 3 ana karakterimiz var Connor, Kara ve Markus Bu 3 karakterin farklı hedefleri var ve bu hedefleri bizim seçeceğimiz kararlar belirliyor. Oyun yıl 2038 de geçiyor ve artık dünyada insanlardan daha zeki Android'ler var ve bu Android'lerin ayır ayrı görevleri var örneğin; biri polis biri mutfak işleri için programlanmış bir diğeri temizlikçi gibi vb.
Öncelikle Connor'dan başlayalım. Connor olay yeri inceleme polisi amacı ise teğmen Hank Anderson ile aykırıları yakalamak. Aykırılar dediğimiz, kendi görevlerinden çıkan ve bir insana dönüşen androidler yani verilen görevlere göre çalışmıyorlar ve bir insana dönüşüyorlar diyebiliriz demek istediğim aykırı oluyorlar. Connor'un görevi ise bu aykırıları yakalamak. Kara ise işsiz, güçsüz serseri ve ayyaş bir adamın evine hizmetçi olarak başlıyor. Yani Todd"un bir küçük kızı var evde o da babasından çok korkuyor. Kara 1 gün çalıştıktan sonraki gün Todd ‘un kızına şiddet uyguladığını görünce bir anda aykırıya dönüşüyor. Todd buna engel olmaya başlıyor. Todd ile Kara bir kavgaya tutuşuyorlar ve her zamanki gibi kavgayı yönetiyoruz oyunun verdiği komutları yerine getirerek yumruk atıyor, yumruktan kaçıyor vs şeyler yapıyoruz. Kara ile küçük kız Alice kaçıyorlar.
Markus ise ilk bölümde yaşlı bir adama bakıyor ve onun görevlerini yerine getiriyor. Bölümler böyle ilerliyor. İlerde aykırı avcısı diye tabir ettiğim Connor aykırı olan Kara'yı aramaya çıkıyor ve Connor 'a geçiyoruz ve Kara'nın peşine düşüyoruz. Verdiğimiz kararlar ile ya Kara'yı kovalamaya devam ediyoruz ya da kovalamayı bırakıyoruz. Her şeyi üstün körü anlatıyorum hepsini anlatmam hem fazlasıyla uzun olur hem de oynamak isteyenler için spoiler olur. Sonrasında ise Markus ile baktığı yaşlı adamın evinde Markus, Carl'ın oğluna vuruyor ve polisler Markus'un aykırı olduğu düşüncesi ile Markus'u öldürüp hurdalığa atıyorlar. Markus ile kendimizi Android hurdalığında eksik parçalar ile buluyoruz yani sağ bacağı yok, sol gözü yok işlemcisi çalışmıyor gibi. Hurdalıkta Markus'a uygun parçaları ararken ordan birisi "Jericho" adlı bir yere gitmesini orada güvenli olacağını söylüyor Markus ise parçalarını topladıktan sonra Jericho'ya yola koyuluyor. Kara'da ise durum şu; Kara bir Android'den Zlatko'nun yanına gitmesi gerektiğini öğreniyor ve oraya ulaşıyor. Zlatko ona Android'lerin içinde çip olduğunu ve onu çıkartması gerektiğini söylüyor ve Kara’yı makineye sokuyor Makinede hafızasını sıfırlanması veya sıfırlanmaması sizin tercihlerinize kalıyor. Ben doğru tercihi yapamadım ve sıfırlandı. Sonrasında oyun size 10 dakika veriyor. 10 dakika içinde Alice ile anılarınızı hatırlayıp Alice'i bulmanız gerekiyor. Zlatko, Alice'i sakladı.
Alice ile TV anısı, evdeki yaptığı şeylerin anısı vs en sonunda Televizyonu açıp haberlerde kendisini görüyor ve orada hatırlıyor. Sonrasında Alice ile kaçıyor. Ancak kaçmayabilirsiniz de çünkü yine sizin yaptıklarınıza bağlı en sonunda kaçtığında yere düşüyorlar ve Zlatko tam tüfek ile ateş edecekken Zlatko 'nun androidi Luther engelliyor ve Luther aykırıya dönüşmüş oluyor ve kaçıyorlar.
Connor ile yine polisiye olayları yaşıyoruz ama en önemlisi oyunun kaderini belirleyen karakter olan Markus ile yaşanıyor. Markus bulduğu ipucular ile terk edilmiş Jericho gemisine ulaşıyor ve androidlerle buluşuyor. Yaptığı konuşmada bu özgürlük değil diyor ve Android'lerin neler yaşadığını insanlara gösterip Android 'lerin ve aykırıların dışlanmaması için bir şeyler yapması gerektiğini söylüyor. Herkes karşı çıksa da sonunda isyan etmeye karar veriyorlar ve Detroit haber ajansına baskına gidiyorlar. Tabii baskına giderken fazlasıyla detaylar yaşanıyor ve yine birçok yolu tercihleriniz belirliyor. Baskına gidip Android 'lerin özgürlüğünü savunuyorlar ve dönüyorlar. Bir sonraki gün ise Connor mekâna gidiyor inceleme yapıyor fakat Markus 'u bulabilecek delile ulaşılamıyor.
Kara ise Rose adlı bir kadının yanına sığınıyor. Olaylar böyle gelişiyor farklı şeyler de yaşanıyor tabii. Sonrasında Markus tüm yakınlardaki CyberLife mağazasına baskın yapıyor. Tüm satılık androidleri aykırılığa dönüştürüyor ve oyun yine seçenek sunuyor; ya barışçıl bir yürüyüş ya da ülkede devrim seçeneği var. Ben devrimi seçtimJ Her yeri kırıp döküyorduk, ülkede androidleri kamplara alıp hatırladığım kadarıyla bekletiyor ya da öldürüyorlardı. Oyun böyle devam ediyor ve en sonunda Kara sınırı geçiyor Markus ve Android 'ler ölüyor. Connor ve Kara hedefine ulaşmış oluyor. Şu ana kadar çok fazla hikayeli oyun oynamasam da gerek kendi kararlarımızı vermemiz gerek anlamlı bir hikâyesi olduğundan dolayı açık ara oynadığım en iyi oyun. Yeni öğrendiğim bir bilgiye göre 2023 yılında serinin 2. Bölümü çıkacakmış. Yeni bir oyunda görüşmek üzere hoşçakalın :)
Yazan : Ömer Büyükgüçlü


