Venom İzlenir mi? Vizyonda Ne Var #2

Venom İzlenir mi? Vizyonda Ne Var #2
Hani bazı aktörler vardır hep iyi işlerde yer aldığını bildiğimiz. Bir zamanlar Tom Hardy de o listedeydi. Ta ki 5 Ekim'de Venom, Türkiye'deki adıyla ''Venom: Zehirli Öfke'' vizyona girene kadar. Çünkü bu film 2 gün beklemiş soğuk poğaça kadar kötü! Evet filmi beğenmedim. Ama neden beğenmediğime geçmeden önce filmin neden ''Venom: Zehirli Öfke'' diye çevrildiğini açıklayayım. Filmin orjinal ismi direkt Venom. Ve Venom da ''Zehir'' demek. Fakat 2005 yılında bizim Venom'la alakasız, bir film çıkmış ve bilin bakalım o filmin adı ne? Venom. Velhasıl bu iki film karışmasın diye böyle bir çözüm bulmuş bizimkiler.         Neyse şimdi bizim Venom'a geçelim. Filmi çizgi romanlardaki Venom karakterine veya orjinal kaynağındaki temaya uymadığı için vs. sebeplerden dolayı beğenmeyen çok insan var. Ama bu Venom'a bir çizgi roman uyarlaması olarak değil, normal bir film olarak baktığımızda da elimizde çok kötü bir iş var. İşte benim sinema salonunda Ali Rıza Bey'e dönüşmeme sebep olan birkaç olmamışlık.

Kötü Yazılmış Karakterler

Filmdeki bütün karakterler aşırı karikatür. Riz Ahmed'in oynadığı ve ismini ertesi gün unuttuğum bir ana kötümüz var. Elon Musk ve Thanos'un kötü bir birleşimi gibi. Hiçbir derinliği olmayan, motivasyonunu asla seyirciye geçiremeyen, kötü bir adam. Bu kadar. Michelle Williams'ın oynadığı ve yine adını unuttuğum bir karakter var mesela. Çoğunlukla senaryoda iyi işlenemeyen konular yüzünden güme gidiyor. Eddie ile arasındaki ilişkiyi iyi anlatamamaları bu karakteri yeteri kadar tanıyamamamıza neden oluyor. Belki de filmin bir başka sorunu olan ton uyuşmazlıkları yüzünden aklımda Çocuklar Duymasın Meltem gibi bir şey kalmış. Eddie Brock, yani ana karakterimiz ise heyecanlı bir gazeteci. Bu tavrı onun çok hızlı bir şekilde bir şeyleri kaybetmesine sebep oluyor. 2 cümleyle özetlenebilir yani. Bunlar dışındaki yan karakterlerin hepsi karakterden çok tipleme olmuş. Umursamaz ve çıkarcı patron, kötü adamın altında çalışan iyi niyetli bilim insanı hatta bakkaldaki bilge Asyalı Teyze. Karakterlerin bu kadar zayıf olmasını sağlayan bir başka günahları ise:

Bunlar Nasıl Diyaloglar?

Nasıl bu kadar kötü diyaloglar yazmayı başardınız? Filmin ilk yarısı, yani Eddie Brock Venom ile buluşmadan önce her diyalogda farklı bir cringe oldum. Bir noktada lütfen Tom Hardy motosiklet sürmeye devam etsin ve daha fazla konuşmayın artık dediğimi hatırlıyorum. Karakterlerin bir karakter değil, tipleme olması da bununla bağlantılı. Herkes farklı bir telden konuşuyor, ve aslında ton uyuşmazlığı derken de bundan bahsediyorum çoğunlukla. Durum böyle olunca işler aşırı komik bir hal alıyor. Hatta son dövüşe gelirken ''Oh fuck! Let's go save the planet'' gibi bir cümle çıkıyor Venom'un ağzından.

Senaryo Boşlukları

Eddie Brock karakteri ezik bir karakterdir orjinalinde. Filmde de böyle yansıtmaya çalışmışlar. Filmin başında karakterimiz motosikletiyle havalı havalı işe giden, başarılı, ve evlenme yolunda bir ilişkisi varken yaptığı bir eşeklik yüzünden her şeyini kaybeder. Hayatının aşkı onu anında terkeder, işinden kovulur. Bundan sonra gelişen dönemde karakterimizin işte o ezik ve içine kapanık hale bürünmesini izleyeceğimizi bekledim, ama öyle olmadı. Film bir anda 6 ay sonrasına gitti ve bir anda az önceki o havalı adama ezik biri gibi bakmamız istendi. İşte o arada olması gereken karakter gelişimi tamamen atlanmış mesela. Veya bu uzaydan gelen symbiotların üzerinde deney yapılan hiçbir insana uyumlu olmaması fakat tesadüfen bizim karakterimize tamamen perfect match olması gibi durumlar var. Hatta karakterimizin orada bulunması bile tesadüf falan. Böyle bir filmde konuyu tesadüflerin üzerinden ilerletirsen işte bu beni soğutur. Peki filmin güzel yaptığı hiçbir şey yok mu? E var tabi. Mesela Venom'un dövüş sahneleri falan gayet güzel. Ama 2018 yılında ve 115 Milyon Dolara çekilen bir filmin görsel efektlerini falan övmek çok doğru gelmiyor artık bana. Hali hazırda bundan çok daha güzel gözüken filmler de görüyoruz zaten. Dövüş sahneleri demişken kendimi tutamayıp bir şeyi daha gömeceğim sanırım. Final fight ne kadar oldu bittiye getirildi öyle ya. Sanki halısahada süre bitmiş ve son golü atan maçı kazanmış gibiydi. Bu koca yazıyı okumaya üşenip direkt sona atlayanlar için şöyle bir özetleyip bitireyim. Film çok kötü. Ama Tom Hardy var, fena olmayan dövüş, kovalamaca kareografileri falan var. Arkadaşlarınızla toplanıp kilolarca patlamış mısır ve muadili yağlı çerezler eşliğinde izlendiğinde sıkmaz herhalde. Ama bence sinemada izlemeye değmez. IMDb: 7.1/10 (Kesin düşer) Benim Puanım: 5/10 (Bu da kesin düşer)